نحوه انتخاب و آویزان کردن پرده های پنجره


قبل از خرید اندازه گیری کنید

قبل از خرید پرده، از پنجره های خود عکس بگیرید. با استفاده از یک متر، عرض را در بالا، مرکز و پایین قاب پنجره اندازه بگیرید. طرحی از چیدمان و اندازه گیری ها تهیه کنید تا اندازه های پرده خود مانند طول پرده را بدانید. همچنین دریچه های اطراف، کلیدهای چراغ و پریزهای برق را علامت بزنید تا آنها را با پرده ها نپوشانید.

ابزارهای مورد نیاز برای شروع کار : میل پرده، پایه نگه دارنده میله، گیره پرده، دریل، متر، میخ و رولپلاک به تعداد مورد نیاز و پیچ گوشتی

میله ی پرده بهعواملی همچون ضخامت و انعطاف پارچه پرده نیز بستگی داره،  طول میل پرده از هر طرف ۱۵ سانتی متر بیشتر از عرض پنجره در نظر بگیرید، هر ۱.۵ متر میل پرده به یک پایه نگهدارنده نیاز دارد. برای خرید گیره ی پرده نیز، بهتر است به ازای هر ۱۰ سانتی متر پرده یا به ازای هر پلیسه، یک گیره در نظر گرفته شود.

چوب پرده ها شامل ضخیم ،متوسط و نازک تقسیم می شود. اما بهتر است که  با توجه به نوع و وزن پارچه مورد نظر انتخاب شود. گیره های پرده هم انواع مختلفی دارند:

گیره های پلاستیکی سوراخ دار

گیره های هولکس فلزی

اگر بخواهید پرده را روی چوب پرده های اتومات نصب کنید که با کشیدن یک نخ پرده جمع شود، بهتر است از گیره سوراخ دار و هوکس به صورت ترکیبی استفاده شود که موقع حرکت داخل چوب پرده گیر کمتری داشته باشد و برای شستشو و نصب مجدد سریع تر و راحت تر باشد.

مرحله 1: مکان های براکت را علامت گذاری کنید

برای نصب میله پرده، مکان های براکت را روی دیوار اندازه گیری و علامت گذاری کنید. از یک تراز برای ردیف کردن علامت های مداد استفاده کنید تا میله به طور یکنواخت آویزان شود.

برای بررسی مجدد محل قرارگیری، میله را به طور موقت روی براکت ها آویزان کنید و میله را با سطح خود بررسی کنید.

 

مرحله 2: براکت ها را نصب کنید

با استفاده از دریل برقی، یک سوراخ دریل کنید و لنگر را با چکش نصب کنید.

براکت را تنظیم کنید و با یک پیچ گوشتی در پیچ های دیواره خشک کنید. اگر براکت می‌چرخد یا تکان می‌خورد، پیچ‌ها را تنظیم کنید تا محکم‌تر نگه داشته شود. میله هایی با عرض بیشتر از 4 متر به تکیه گاه مرکزی نیاز دارند.

 

مرحله 3: میله و پرده ها را آویزان کنید

قطعات نهایی را بردارید و میله را نصب کنید. پرده ها را طبق دستورالعمل های مربوط به میله و پنجره خود آویزان کنید. پیچ های تنظیم را محکم کنید و سپس انتهای هر میله را نصب کنید.

پرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *