10 نکته مهم که هنگام خرید پرده باید در نظر بگیرید


وقتی صحبت از پنجره‌ها به میان می‌آید، موضوع رنگ و پارچه، طول و آستر مورد بحث قرار می گیرد.رنگ و پارچه پارچه یکی از بخش‌های ضروری انتخاب پرده است.

1.پرده رسمی یا غیر رسمی

پنجره‌ها وقتی با سبک اتاق مطابقت دارند، چه رسمی و چه غیررسمی، بهترین ترکیب را به وجود می آورند. سبک پرده، متریال، رنگ و الگوی پرده در ظاهر رسمی یا غیر رسمی پنجره ها نقش دارد. برای مثال، پرده‌های رسمی با چین‌های چین‌خورده و پارچه‌های ابریشمی ظریف، در یک اتاق نشیمن رسمی به نظر می‌رسند، در حالی پرده ای از کتانی معمولی در یک فضای غیررسمی بهتر نمایش داده می شود.

2. رنگ و الگو

شما می خواهید پرده هایتان در فضایتان عالی به نظر برسند قطعا رنگ و طرح بخش مهمی از آن است. پرده های بافت دار بهترین انتخاب را به شما می دهند و با الگوی برجسته کمی جذابیت به فضا می بخشند.

هنگام انتخاب کردن  رنگ پرده، طرح رنگ کلی اتاق را در نظر بگیرید. یک رنگ خنثی برای پرده های شما باعث می شود که آنها را راحت تر با دکوراسیون منزل تان ترکیب کنید. کم رنگ شدن رنگ پرده در معرض آفتاب  در مورد رنگ های روشن و خنثی به اندازه رنگ های تیره یا روشن تر مشکل ساز نیست.

3. جنس پرده

نوع پارچه پرده تأثیر مهمی بر ظاهر و عملکرد کلی پرده ها است. پارچه های سبک بسیار شیک هستند، اما گاهی اوقات وزن یا ساختار کافی برای پوشاندن نور خورشید را ندارند. پرده‌های ضخیم و سنگین می‌توانند حجییم باشند، مخصوصاً وقتی آنها را باز می‌کنید. وزن، ساختار و بافت را متعادل کنید تا با ظاهری که برای اتاق می‌خواهید مطابقت داشته باشد.

مزایا و معایب پارچه های پرده رایج را در نظر بگیرید:

پلی استر: این یک پارچه پرده معمولی است که نگهداری کم، بادوام و مقاوم در برابر چروک دارد، اما برای پنجره آشپزخانه ایده آل نیست زیرا قابل اشتعال است و می تواند بوها را در خود نگه دارد.
ابریشم: پرده‌های ابریشمی معمولاً سنگین‌تر هستند و ظاهری رمانتیک و مجلل دارند، اما ابریشم واقعی در معرض آسیب آفتاب است. ابریشم مصنوعی جایگزین بادوام تری است.
کتان: کتان یک پارچه همه کاره و طبیعی است که به خوبی پوشاندگی مناسبی را داراست ، اما به راحتی چروک می شود.
پنبه: یکی دیگر از گزینه های پارچه طبیعی، پنبه با ظاهری کلاسیک بادوام است و به خوبی می پ.
مخمل: این پارچه پرده سنگین تری با پارچه های زیبا ایجاد می کند. این می تواند یک اثر عایق برای گرمتر نگه داشتن اتاق شما در زمستان داشته باشد و نور و صدا را به خوبی مسدود کند.
تور: تور یک گزینه پارچه‌ای سبک و عمدتاً شفاف است که حسی رمانتیک به شما می‌دهد، اما حریم خصوصی را ارائه نمی‌دهد.

4. سطح نور ارائه شده توسط پرده

هنگامی پرده را برای پنجره انتخاب می کنید، باید به این فکر کنید که چه مقدار نور طبیعی را می خواهید فیلتر کنید. گزینه‌های پرده‌ها از پرده‌های شفافی که تقریباً تمام نور را وارد می‌کنند تا پرده‌های ضخیمی که هیچ نوری از آن عبور نمی‌کند، متغیر است. پرده های مناسب برای هر اتاق بسته به نحوه استفاده شما از اتاق متفاوت است.عبارتند از:

شفاف: پرده های شفاف تقریباً تمام نور را وارد می کنند که ظاهری مطبوع و رمانتیک ایجاد می کند، اما حریم خصوصی را ارائه نمی دهد. معمول است که آنها را با پرده های سنگین تری آویزان کنید تا بتوانید حریم خصوصی بیشتری در شب داشته باشید.
تاریک شدن اتاق: برای اتاق خواب، بیشتر مردم می خواهند از پرده های فیلتر کننده نور استفاده کنند. آنها نور را به طور کامل مسدود نمی کنند، اما اتاق شما را بیشتر تاریک نگه می دارند تا راحت تر بخوابید.
ضخیم: این پرده ها از لایه های عایق برای جلوگیری از تمام نور استفاده می کنند. اگرچه بسته به نحوه آویزان کردن پرده های ضخیم، مقداری نور می تواند در اطراف لبه ها وارد شود. آنها برای اتاق خواب ها، مهدکودک ها و سینماهای خانگی که شرایط کاملا تاریک ایده آل هستند، ایده آل هستند.

5. حریم خصوصی ارائه شده توسط پرده

انتخاب پارچه همچنین بر میزان حفظ حریم خصوصی شما از پنجره‌ها تأثیر می‌گذارد. پرده های عالی برای اتاق نشیمن شما ممکن است به دلیل سطوح مختلف حریم خصوصی ارائه شده برای اتاق خواب شما خوب کار نکنند. انتخاب پرده های تاریک یا تاریک برای اتاق خواب به شما حریم خصوصی دلخواه را می دهد، به خصوص در شب. برخی از پرده های فیلتر کننده نور در طول روز حریم خصوصی را ارائه می دهند، اما در شب همه چیز را مسدود نمی کنند.

6. خط دار در مقابل بدون خط

یکی دیگر از عوامل در نوع پرده ای که انتخاب می کنید، آستر در مقابل بدون خط است. پرده های آستر دار دارای لایه دوم پارچه در پشت پانل اصلی هستند که وزن و ساختار را به طرح اضافه می کند. آستر حریم خصوصی را افزایش می دهد و می تواند به محافظت از پوشش داخلی در برابر آسیب خورشید کمک کند. پرده‌های بدون خط زمانی ایده‌آل هستند که می‌خواهید با پرده‌هایی که با نسیم حرکت می‌کنند احساسی مطبوع داشته باشید.

7. نوع کتیبه پرده

هنگام انتخاب پرده، نوع کتیبهرا در نظر بگیرید که نحوه آویزان پرده ها را تعیین می کند. هر نوع هدر ظاهر متفاوت و مزایای متفاوتی دارد.

8. موقعیت پرده

موقعی که پرده‌ها را آویزان می‌کنید، موقعیت یک فاکتور مهم است و می‌تواند بر اندازه پرده‌هایی که می‌خرید تأثیر بگذارد. برای اکثر پنجره ها، ارتفاع 20 سانتی متر  از پنجره ایده آل است،.

اما کمی بالاتر این توهم را ایجاد می کند که پنجره های شما بلندتر هستند و یک موقعیت بالاتر می تواند حس بزرگی فضا را ایجاد کند.. آزمایش ارتفاع های مختلف با پرده های روی میله به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که کدام مکان را ترجیح می دهید.

9. مراقبت و نگهداری

الزامات مراقبتی بر آسانی تمیز کردن پرده‌ها و نو نگه داشتن آنها تأثیر می‌گذارد. پرده ها را فقط می توان با ماشین لباسشویی  شستشو کرد. بقیه باید با دست شسته شوند و در هوا خشک شوند. نوع تعمیر و نگهداری را در نظر بگیرید که مایل به انجام آن هستید. پرده های قابل شستشو با ماشین لباسشویی باعث می شود تا هر زمان که نیاز به تمیزی پرده ها داشته باشید دست به کار شوید و به راحتی پره های منزل را در لباسشویی تمیز کنید.

10. تزیینات برای پرده

تزیینات و اکسسوری ها می توانند پرده های شما را با جزئیات بیشتری آرایش کنند. شنل ها، کتیبه ها بالای پنجره را می‌پوشانند و تضاد و طراحی را برای تکمیل پانل‌های پرده به ارمغان می‌آورند.

اگر قصد دارید پرده های خود را مرتب باز کنید، نگهدارنده های تزئینی باز نگه داشتن شنل ها را آسان می کند. پرده‌هایی که برای میله‌های پرده انتخاب می‌کنید به‌عنوان یک تزیین تزئینی عمل می‌کنند که پرده‌ها را زیباتر می‌کند.

11. میله های پرده

میله پرده آخرین گزینه ای است که به شما کمک می کند تا پرده را به درستی آویزان کنید. انتخاب میله های پرده بخشی زیبایی و بخشی فنی است زیرا میله باید با پرده ها یا پارچه های انتخابی شما سازگار باشد.

طول ایده‌آل میله پرده را رعایت کنید. قطر میله پرده یکی دیگر از موارد است. پنجره‌های عریض یا پرده‌های سنگین نیاز به پرده‌های ضخیم‌تری دارند تا از وسط خم نشوند. پرده‌های بلندتر اغلب بدون توجه به قطر میله دارای تکیه گاه میانی هستند تا از افتادگی آن‌ها جلوگیری کند.

میله های پرده اغلب با انتهاهای تزئینی ارائه می شوند. گزینه ای را پیدا کنید که به خوبی با دکوراسیون شما و پرده هایی که انتخاب کرده اید مطابقت داشته باشد. آنها همچنین باید شامل براکت ها و تمام سخت افزارهای مورد نیاز برای نصب آنها باشند.

با پرده سرای ولیعصر می توانید زیبایی را به منزل خود هدیه دهید.

پرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *