پرده زبرا محیط اداری


پرده زبرا نوعی پرده کرکره ای است، که از ترکیب دو نوع پارچه، از جنس مواد پلی استر، لنین و تور تولید می شود. پرده زبرا به صورت نوارهای راه راه های افقی و به روش دوبل نصب می شود، به این صورت که پارچه رنگی یا طرح دار در کنار یک لایه تور بافته می شود. و به صورت دو لایه به غلتک نصب در بالای پنجره متصل می شود، و به صورت یک لایه به سمت بیرون و لایه دیگر به سمت داخل منزل قرار می گیرد. دلیل نام گذاری این پرده به نام زبرا به علت شباهت این نوع پرده به پترن پوست گورخر (به انگلیسی زبرا) می باشد.

باز و بسته شدن این پرده به دو صورت ممکن است، دستی و اتوماتیک. در روش دستی، پرده با یک ریسه که در یک سمت پرده آویزان است کنترل می شود. سمت دیگر ریسه به غلتک متصل است و با کشیدن آن می توان پرده را باز و بسته نمود و مقدار نور ورودی به فضای خانه و ایجاد سایه و روشن محیط را بین ۱۰ تا ۹۰ درجه کنترل نمود. در روش اتوماتیک، نیز به همین صورت است تنها تفاوت در عدم وجود ریسه است که به جای آن از  ریموت برای کنترل پرده استفاده می شود.

بیشتر آپارتمان های امروزی دارای فضای محدودی هستند و صاحبان خانه ترجیح می دهند از وسایلی استفاده نمایند که در عین کاربردی بودن، فضای کمی را اشغال کند. پرده های آشپزخانه زبرا عملکرد زیادی دارند و می تواند به چند حالت، پرده شید، پرده رولی، پرده کرکره و پرده توری مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای تمامی محیط های ادراری، آموزشی، مسکونی و بخصوص آشپزخانه باشد.

پردهپرده اشپزخانهپرده زبراپرده مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *